Archive for Październik, 2021

WYCIECZKA DO OLSZTYNA

8 października uczniowie klas III a i III b wybrali się na wycieczkę do Olsztyna. W programie był spektakl w Teatrze Lalek pt.: „Tygrysek Pietrek”. Ciekawe przygody Pietrka, wpadające w ucho piosenki i świetna animacja lalek stanowiły gwarancję dobrej zabawy.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Planetarium, gdzie na pytania: Co dzieje się na niebie?  Dlaczego świeci Słońce i do czego można je wykorzystać?  Jak zmieniają się pory dnia i roku?  Na te  i inne nurtujące najmłodszych pytania w prosty i zabawny sposób odpowiedział seans ukazując jak  Słońce i Księżyc determinują rytm życia na Ziemi. Dzieci dowiedziały się jak powstał kalendarz, obejrzały ciekawe zjawiska astronomiczne.

Na koniec wycieczki był posiłek, po którym zadowoleni wróciliśmy do Kętrzyna. To był udany dzień, na długo zostanie w pamięci.

LISTOPAD MIESIĄC ZADUMY

We wtorek 26 października uczniowie klasy Ib, III a i III b udali się na cmentarz komunalny. Spacer alejkami cmentarza był dla uczniów głębokim przeżyciem, wprowadził w nastrój refleksji, zadumy oraz wspomnienie  o osobach bliskich, których już niestety z nami nie ma.

W ciszy i spokoju, jakimi emanuje to miejsce, uczniowie mogli zapalić lampki i złożyć wiązankę pod pomnikiem żołnierzy poległych w obronie naszych ziem. Szczególną uwagę zwróciliśmy również dzieciom na groby:  Zofii Licharewej – założycielki kętrzyńskiego muzeum oraz  Eugeniusza Gałdziewicza organizatora i założyciela Biblioteki Publicznej w Kętrzynie.

Niewątpliwie takie wyjścia na miejsca pamięci to jedna z ważniejszych lekcji wychowania patriotycznego. Oprócz tego dzieci poznały tradycje, zwyczaje związane ze świętem zmarłych.

LAS W SŁOIKU- Kl. 3B

GRANTY PPGR – WSPARCIE DZIECI I WNUKÓW BYŁYCH PRACOWNIKÓW PGR W ROZWOJU CYFROWYM

Więcej informacji, gdzie można złozyć wniosek e linku:

WYCIECZKA DO STOCZKA I LIDZBARKA WARMIŃSKIEGO

Dnia 22 października klasy II A i B o godzinie ósmej wyruszyły na wycieczkę szkolną. Pierwszym punktem zwiedzania był Stoczek Klasztorny, gdzie uwięziony był kardynał Stefan Wyszyński. W kościele, gdzie spotkał się z nami ksiądz Marek, usłyszeliśmy historię kościoła i obrazu Matki Bożej Pokoju. Zwiedziliśmy celę, w której przebywał kardynał Wyszyński. Ksiądz zaprosił nas na herbatkę, gdzie spokojnie mogliśmy zjeść drugie śniadanie i trochę się ogrzać. Niektórzy z nas w sklepiku z pamiątkami kupili magnesy, pocztówki i inne pamiątki. Następnie udaliśmy się do drugiego miejsca – zamku w Lidzbarku Warmińskim. Tam jedna klasa miała warsztaty pt: „Poszukiwanie skarbu”, a druga w tym czasie zwiedzała z przewodnikiem zamek. Na zakończenie naszej wyprawy udaliśmy się do restauracji na obiad.

SPOTKANIE Z PRACOWNIKIEM SZPITALA POWIATOWEGO

Dnia 15 października klasy II a i b spotkały się z pracownikiem szpitala. Na spotkaniu uczniowie dowiedzieli się jak zapobiegać chorobom zakaźnym i COVIDOWI 19, a także w jaki sposób dostosować dużą maseczkę, aby pasowała do dziecięcej twarzy i aby lepiej przylegała do buzi, a dzięki temu bardziej nas chroniła. Na zakończenie dzieci otrzymały kolorowanki, a nasz gość w ramach podziękowania, symbolicznego kwiatka.

ŻYCIE I PONTYFIKAT JANA PAWŁA II

248468302_1170617903431200_1787593868581075589_n

W naszej szkole od 15 października możemy podziwiać wystawę ku czci św. Jana Pawła II. Prace plastyczne zostały wykonane przez uczniów klas IV-VIII. Głównym motywem było ukazanie życia i 27-letniego pontyfikatu papieża Polaka. Dodatkowe źródło bogatych informacji o życiu, zainteresowaniach i ciekawostkach związanych z Janem Pawłem II stanowią liczne albumy ze zdjęciami Ojca Świętego oraz intrygującymi i zachęcającymi do refleksji myślami. Dziękujemy uczniom za zaangażowanie i zachęcamy do zapoznawania się z życiorysem naszego rodaka.

W związku z XXI Dniem Papieskim obchodzonym pod hasłem: Nie lękajcie się! uczniowie klas III  uczestniczyli w zajęciach poświęconych postaci  papieża Jana Pawła II. W celu przybliżenia osoby Ojca Świętego, uczniowie poznali  napisaną wierszem historię życia św. Jana Pawła II, Ewy Stadtmuller: Z Wadowic do nieba. Następnie uczestniczyli w quizie z przeczytanej opowieści, po czym układali wizerunek papieża z puzzli.

245203534_1824091967761252_3722935022664212152_n

zalacznik-nr-2-klauzula-informacyjna-2

zalacznik-nr-3-oswiadczenie-1

zalacznik-nr-4-oswiadczenie-2

Link do oryginalnej strony z konkursem:

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLASTYCZNEGO DOTYCZĄCEGO MARII ZIENTARY-MALEWSKIEJ, PATRONKI NASZEJ SZKOŁY

UCZ. KL. 3B ODWIEDZILI KĘTRZYŃSKIE CENTRUM WOLONTARIATU

246736535_396638362198656_682768137649127650_n

19 października uczniowie klasy 3b odwiedzili Kętrzyńskie Centrum Wolontariatu. Wspólnie przygotowali kartki dla potrzebujących seniorów.

ŚWIĘTO POCZTY POLSKIEJ ORAZ LISTONOSZA

18 października 1558 roku król Zygmunt II August powołał do życia Pocztę Królewską. Jej zadaniem było przekazywanie wiadomości na trasie Kraków -Wiedeń-Wenecja. Z tej okazji obchodzimy Dzień Poczty Polskiej, często nazywane Dniem Listonosza, święto które m. in. jest dobrą okazją do nagrodzenia najlepszych urzędów pocztowych i listonoszy. Tego dnia uczniowie klasy Ib wraz z Panią Anetą Chadryś i Panią Agnieszką Majewską odwiedzili Urząd Poczty Polskiej w Kętrzynie. Na ręce Pracowników Poczty złożyli gorące życzenia, aby każdy dzień był słoneczny, ludzie życzliwi, torby lekkie a wszystkie listy i paczki łatwe do doręczenia. Uczniowie w tym dniu mieli okazję zwiedzić całą Pocztę, zapoznać się z pracą listonosza oraz poznać cały proces doręczania i wysyłania listów i paczek.

KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA

czyt (1)

Biblioteka szkolna Szkoły Podstawowej nr 3 zaprasza!
Konkurs Pięknego Czytania

ZASADY KONKURSU:
• Konkurs odbędzie się w dniu 29.10.2021 r (piątek)
  o godz.8:00 w bibliotece szkolnej,
• Konkurs skierowany jest dla uczniów klas II-IV,
• Każda klasa zgłasza do konkursu 4 osoby,
• Uczniowie zgłaszają swój udział w konkursie w bibliotece szkolnej
do dnia 25.10.2021 r. ( poniedziałek),
• Reprezentanci klas przygotowują wybrany przez siebie tekst
z książki wypożyczonej w bibliotece szkolnej,
• Prezentacja nie może być dłuższa niż 4 min.

KRYTERIA OCENIANIA:
• Dykcja
• Poprawność wymowy oraz dbałość o kulturę języka