„JAK WSPIERAĆ SAMODZIELNOŚĆ DZIECKA”

20200306_165421a

„Pierwszym aktem dziecka, potwierdzającym świadomość jego własnej niezależności, jest jego obrona przed tymi, którzy próbują mu pomóc.”

                                                                                        Maria Montessori

„Zostaw, bo wylejesz”, „nie dotykaj, bo stłuczesz”, „daj, ja to zrobię lepiej, szybciej, dokładniej” – stale słyszy dziecko. Czy ciągle pomagając dzieciom lub wyręczając je w różnych sprawach, spowodujemy, że staną się samodzielne? Na takie pytanie w piątek 6 marca rodzice uczniów klasy II b szukali odpowiedzi uczestnicząc w warsztatach tematycznych pt. „Jak wspierać samodzielność dziecka”, przygotowanych przez panią Anetę Chadryś. Celem tego spotkania było uwrażliwienie rodziców na znaczenie samodzielności dzieci dla ich przyszłości oraz poznanie sposobów wspierania  samodzielności dzieci.  Rodzice bardzo intensywnie pracowali w zespołach, a każde zadanie było dla nich nie lada wyzwaniem.  Samodzielność jest potrzebą rozwojową każdego dzieckaPoprzez podejmowanie prób i gromadzenie doświadczeń, stopniowo opanowuje ono niezbędne w życiu umiejętności, rozwija swoje możliwości, poznaje własną odrębność i kształtuje tożsamość.

Artykuł i fotorelacja: Aneta Chadryś

Both comments and pings are currently closed.