Projekty edukacyjne w przedszkolu


ROK SZKOLNY 2018/2019

Projekty, programy realizowane w oddziałach przedszkolnych w roku szkolnym 2018/2019:     


logo

PROGRAM EDUKACYJNY REALIZOWANY W GRUPIE SMERFY -

UZUPEŁNIENIE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ AUTORSTWA PANI MARTY MIERZWICKIEJ  

Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie. Po przeprowadzeniu zajęć, na podstawie otrzymanych materiałów, zdobytą przez dzieci wiedzę weryfikuje Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa. Szkoły, które zrealizują wszystkie elementy programu otrzymają Certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka” oraz dyplom dla uczniów.  


REALIZACJA PROJEKTU  „TAJEMNICZE ZWIERZĘTA”

Organizowanie i obchodzenie takich nietypowych dni, jest mega satysfakcjonujące, bo dzieci uwielbiają takie odskocznie od typowych, programowych zajęć, ale i mega wyczerpujące dla nauczyciela ;) Jednak to zmęczenie rekompensuje uśmiech na twarzy dziecka, a siły regeneruje drzemka po powrocie do domu :D

 


16724342_16724225

PROJEKT EDUKACYJNY „TAJEMNICZE ZWIERZĘTA” REALIZOWANY W GRUPIE MISIE I SMERFY

(25-28.02. 2019)

Cel główny: 
Wykorzystywanie i tworzenie okazji do pogłębienia wiadomości na temat dinozaurów oraz budzenia zaciekawienia otaczającym światem, jego prehistorią

Cele szczegółowe:
- Kształcenie mowy komunikatywnej poprzez wypowiedzi dzieci,
- Ćwiczenie narządów mowy – poprawne wymawianie grup spółgłoskowych,
- Wzbogacenie słownika dzieci o termin dinozaur, Park Jurajski.
- Umożliwienie dziecku ekspresji spostrzeżeń, przeżyć, uczuć w różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu.
Materiał programowy:

- Zapoznanie z przyczynami wyginięcia niektórych gatunków zwierząt ( np. mamut, dinozaur).
- Rozszerzenie zasobu słownictwa, dotyczącego treści niedostępnych bezpośredniej obserwacji.

Cele operacyjne:
Dziecko:
- Poszerza zakres wiadomości o dinozaurach
- Stosuje słowo dinozaur
- Potrafi ruchem, głosem, mimiką naśladować dinozaury
- Umiejętnie reaguje na zmiany rytmu i tempa w muzyce
- Potrafi dzielić wyrazy na sylaby
- Wskazuje w wyrazach wskazane litery
- Stosuje poznane cyfry
- Potrafi pogrubić kontur dinozaura
- Aktywnie słucha muzyki
- Potrafi stworzyć przestrzenną pracę plastyczna
- Współprzeżywa z innymi dziećmi radość, napięcie i odprężenie.

Metody:
- metody podające (przyswajanie): opowiadanie, pogadanka, wiersz.
- metody problemowe (odkrywanie, twórcze myślenie), giełda pomysłów, czyli „Burza mózgów”
- metody aktywizujące (przeżywanie, tworzenie): drama, – „metoda aktywnego słuchania muzyki” tworzenie pracy plastycznej , wystawa (ekspozycja), pokaz

 

Formy aktywności dziecka: językowa, ruchowa, plastyczna

Formy organizacyjne pracy: grupowa, zespołowa, indywidualna


II-edycja-REGULAMIN-PROJEKTU-Piękna-Nasza-Polska-Cała

II-edycja-zadania-MARZEC 2019

II-edycja-zadania-KWIECIEŃ- 2019

II edycja zadania MAJ – 2019

II edycja zadania CZERWIEC – 2019

 

Scan0007

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO

„PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA”

 

Dzieci z oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 3 w Kętrzynie, brały udział w realizacji ogólnopolskiego projektu ,,Piękna Nasza Polska cała”.

Zrealizowały 15 z 20 proponowanych zadań. Przedszkolaki były ciekawe całego projektu i do każdego działania podchodziły z wielką radością. Nie były zgodne co do wyboru ulubionego zadania. To co podobało się dziewczynkom, niekoniecznie przypadło do gustu chłopcom.

Przedszkolaki nauczyły się całego hymnu i z wielką radością zaprezentowały swoje zdolności wokalne przed uczniami naszej szkoły, podczas wspólnego bicia rekordu. Przygotowały przedstawienie o tematyce patriotycznej, podczas którego odśpiewały m.in. ,,Marsz Pierwszej Brygady” , ,,O mój rozmarynie”, ,,Przybyli ułani pod okienko” oraz zaprezentowały kilka wierszy- ,,Katechizm polskiego dziecka” , ,,Dziękuję Polsko” i umiejętności taneczne.

Zorganizowano kącik ,,Piękna Nasza Polska cała” o tematyce folkowej i patriotycznej. Przy udziale rodziców wykonano prace plastyczne ,,Strój ludowy naszego regionu”-warmiński. Dzieci nauczyły się dawnej zabawy ludowej-gry w klasy. ,,Według przepisu Babci lub Dziadka” próbowały Karmuszkę. Wspólnie z nauczycielami przygotowały pokaz slajdów -,,Na skrzydłach historii”. Zostały wysłane pocztówki z naszego regionu warmińskiego zarówno do Pani Ludmiły (pomysłodawczyni projektu), a także do Bohaterów.

Został przeprowadzony konkurs ,,Moja mała ojczyzna” oraz pokaz mody. Zasadzono Drzewo Pamięci”. Idąc ,,Szlakiem Historii” przedszkolaki zwiedziły dawną siedzibę Hitlera-Wilczy Szaniec.

Fajnie było brać udział w tym projekcie.


 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU

”IDĄ ŚWIĘTA, NIE O SMS-IE LECZ O KARTCE PAMIĘTAJ!”

Przedszkolaki z grupy III ,,Misie” brały udział w kampanii społecznej,
o zasięgu ogólnopolskim ,,Idą święta, nie o sms-ie lecz o kartce pamiętaj”.Organizatorem była Fundacja ,,Dbam o mój zasięg” z siedzibą
w Gdańsku.

Celem kampanii było:
przeciwdziałanie fonoholizmowi oraz e-uzależnieniom u dzieci
wzmacnianie więzi rodzinnych
rozwijanie kreatywności, uzdolnień plastycznych i językowych u dzieci, rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz uzdolnień plastycznych dzieci i młodzieży
kultywowanie tradycji świąt Bożego Narodzenia Przedszkolaki zamówiły zestaw pocztówek z logo kampanii, ozdobiły je, podpisały swoim imieniem
i przekazały dorosłym uczestnikom Warsztatów Terapii Zajęciowych
w Kętrzynie, za pośrednictwem pani psycholog Ewy Oleszkiewicz.
Ten niewielki gest przed świętami sprawił ogromny uśmiech na twarzach uczestników warsztatów oraz dzieci.
Jednocześnie, Fundacja ,,Dbam o mój zasięg”, zorganizowała konkurs plastyczny dla dzieci przedszkolnych i szkolnych, której celem było samodzielne zaprojektowanie kartki świątecznej. Wyniki jeszcze nie są nam znane, natomiast nie to jest najważniejsze. Liczy się udział.

Joanna Kołowrocka-Kot


c94e12daa42b8dfe3ce8c1d1f0982e2e

”IDĄ ŚWIĘTA, NIE O SMS-IE LECZ O KARTCE PAMIĘTAJ!”

REGULAMIN WYSYŁKI KARTEK ŚWIĄTECZNYCH

Regulamin-kartki

Regulamin_OST

 


images   


pobrane

„Bezpieczny Przedszkolak”- to innowacja pedagogiczna autorstwa pani Marty Mierzwickiej, realizowana we wszystkich grupach przedszkolnych. Skierowana jest zarówno do dzieci jak i do rodziców, pracowników przedszkola oraz różnych instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Celem jest uzyskanie certyfikatu „Bezpieczne Przedszkole” oraz podniesienie poziomu wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym na temat bezpiecznego i atrakcyjnego spędzania czasu wolnego.

plakat

„Piękna Nasza Polska Cała” to projekt edukacyjno – wychowawczy. Koordynatorem jest Pani Joanna Kołowrocka-Kot, realizowany jest we wszystkich grupach przedszkolnych.

BohaterON w Twojej Szkole_banerki_200x200 (1)

BohaterOn kartka dla Powstańca. Program realizowany w grupie Smerfy i Biedronki. Koordynatorem jest Pani Marta Mierzwicka.

pobrane

„Gotowi do drogi” Autochodzik to program edukacji komunikacyjnej realizowany w grupie „Smerfy” wychowawca Marta Mierzwicka. Program przygotowuje dzieci do samodzielności w ruchu drogowym.

pobrane (1)

Kampania Kolejowe ABC to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna z zakresu bezpieczeństwa kolejowego skierowana do dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym oraz ich nauczycieli i wychowawców. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Kampania realizowana jest w grupie „Smerfy”.

CCF27092018_00000