Z okazji Światowego Dnia AIDS p. Marta Łozowska i p. Małgorzata Jaświn zorganizowały projekt dla wszystkich klas na temat różnego rodzaju chorób zakaźnych. Z tej okazji naszą szkołę odwiedziła dzisiaj pani Monika Kochanowska - specjalistka do spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kętrzynie. Pod hasłem „Światowy Dzień AIDS – wiedza i higiena chronią nas wszystkich” uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jak dbać o swoje zdrowie i unikać nieproszonych „gości” w naszym organizmie - czyli zarazków.
Pani Monika odkrywała przed uczniami tajniki zdrowego życia i profilaktyki chorób zakaźnych.
Klasy 1-3 podążały śladami niewidzialnych podróżników: uczyły się, gdzie mogą znajdować się wirusy i bakterie powodujące choroby oraz jak się przed nimi ustrzec - mycie rąk, higiena osobista i codzienne nawyki okazały się prawdziwą supermocą w walce z mikrobami.
Klasa 4 poznawała choroby zakaźne i sposoby profilaktyki: higiena, prawidłowe odżywianie, ruch, szczepienia i odpowiednia ilość snu – czyli jak wzmocnić organizm i być odpornym na choroby.
Klasy 5–6 zgłębiały choroby zakaźne przenoszone przez bakterie, takie jak krztusiec czy gruźlica, oraz przez wirusy - WZW typu A, B, C i HIV - wraz z omówieniem różnych dróg szerzenia tych infekcji.
Klasy 7–8 skupiały się bezpośrednio na Światowym Dniu AIDS, poznając znaczenie profilaktyki, świadomego zachowania i odpowiedzialności w kontaktach międzyludzkich.
Zajęcia były pełne ciekawostek i praktycznych wskazówek, a dzieci z entuzjazmem uczestniczyły w rozmowach o wirusach, bakteriach i higienie. Okazało się, że dbanie o zdrowie jest wyjątkowo ważne. Dzięki tym spotkaniom uczniowie przekonali się, że odrobina wiedzy i codzienne dobre nawyki naprawdę pomagają chronić siebie i innych przed chorobami.
Co ważne, program pokazał, że świadomość zdrowotna powinna rozwijać się od najmłodszych lat - od pierwszaków uczących się prostych zasad higieny, po starszych uczniów zgłębiających wiedzę o chorobach zakaźnych, profilaktyce i odpowiedzialnym postępowaniu. Stopniowe budowanie tej wiedzy sprawia, że dzieci stają się coraz bardziej świadomymi, odpowiedzialnymi i przygotowanymi do podejmowania mądrych decyzji zdrowotnych - w szkole, w domu i w życiu codziennym.