• EKO TRÓJKA – "NA RATUNEK ZIEMI"
            • EKO TRÓJKA – "NA RATUNEK ZIEMI"

            • W ramach II edycji Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej Funduszu Ekologii, SP 3 zorganizowała 4 października piknik pod nazwą EKO TRÓJKA – „Na ratunek Ziemi”. Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji, które miały edukować uczestników w zakresie ochrony środowiska. Były to m.in. warsztaty ekologiczne, dzięki którym zdobywali wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej, mającej wpływ na trwały wzrost świadomości ekologicznej.

              Uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością przy eko boxach, gdzie mogły wykonać zabawki i ozdoby z materiałów wtórnych: bomby nasienne, sole do kąpieli, bawełniane torby, eko biżuterię, eko herbatę, eko medaliony i breloki oraz eko magnesy. W strefie rozrywki mogły wykazać się  wiedzą ekologiczną biorąc udział w grze Koło Fortuny.

              Wydarzenie pokazało, jak ważna jest troska o naszą planetę i jak wiele możemy zrobić, aby chronić środowisko, zaczynając od prostych codziennych nawyków. Uczestnicy wyrazili nadzieję, że podobne inicjatywy będą organizowane częściej, co przyczyni się do dalszej integracji społeczności i wzrostu świadomości ekologicznej.

              Dziękujemy rodzicom i nauczycielom za wsparcie naszej inicjatywy!

          • 💁WARSZTATY PIERWSZEJ POMOCY W KL. II-III
            • 💁WARSZTATY PIERWSZEJ POMOCY W KL. II-III

            • 2 października 2024 r. uczniowie kl. II i III wzięli udział w warsztatach udzielania pierwszej pomocy. Celem zajęć było zapoznanie najmłodszych z podstawowymi zasadami postępowania w nagłych sytuacjach oraz rozwijanie w nich odpowiedzialności i gotowości do niesienia pomocy innym.

              Podczas warsztatów dzieci nauczyły się, jak reagować w przypadku zagrożenia zdrowia lub życia, jak ocenić stan poszkodowanego oraz w jaki sposób wezwać pomoc. Instruktorzy szczególną uwagę zwrócili na podstawowe czynności ratunkowe, takie jak sprawdzanie oddechu, ułożenie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej, a także prawidłowe wykonywanie resuscytacji krążeniowo-oddechowej (RKO). Uczniowie mieli okazję ćwiczyć te umiejętności na fantomach, co pozwoliło im lepiej zrozumieć techniki ratujące życie.

              Warsztaty prowadzone były w formie interaktywnych zajęć, podczas których dzieci mogły zadawać pytania i samodzielnie ćwiczyć pod okiem doświadczonych ratowników medycznych. Dzięki temu teoria była od razu praktykowana, co zwiększało zaangażowanie i zainteresowanie uczniów.

              Nauczyciele podkreślali, jak ważne jest, aby już od najmłodszych lat uczyć dzieci, jak reagować w sytuacjach kryzysowych. Uczniowie z ogromnym entuzjazmem uczestniczyli w ćwiczeniach, zdobywając cenną wiedzę i umiejętności, które mogą kiedyś okazać się kluczowe.

              Warsztaty były nie tylko cenną lekcją odpowiedzialności, ale także wzmocniły poczucie bezpieczeństwa wśród dzieci. Uczniowie wrócili do domu bogatsi o wiedzę, która może kiedyś uratować komuś życie.

          • 💁UCZNIOWIE KLASY 3B PRZYGOTOWALI SAŁATKĘ OWOCOWĄ🍉🍊🍎🍏
            • 💁UCZNIOWIE KLASY 3B PRZYGOTOWALI SAŁATKĘ OWOCOWĄ🍉🍊🍎🍏

            • 2 października uczniowie klasy 3b wzięli udział w wyjątkowych zajęciach kulinarnych, podczas których samodzielnie przygotowywali sałatkę owocową. Zajęcia te miały na celu nie tylko naukę zdrowego odżywiania, ale także rozwijanie umiejętności współpracy i integracji w grupie.

              Każdy uczeń przyniósł ze sobą różne owoce, takie jak jabłka, banany, winogrona, gruszki, kiwi czy mandarynki. Dzieci, uzbrojone w noże i deski do krojenia, z dużym zaangażowaniem zabrały się do pracy, krojąc owoce na kawałki i układając je w misach. Pod okiem nauczycielki, uczniowie uczyli się, jak bezpiecznie posługiwać się nożem oraz jak dbać o higienę podczas przygotowywania posiłków.

              W trakcie zajęć uczniowie dowiedzieli się również o wartościach odżywczych owoców oraz o tym, jak ważne jest regularne spożywanie zdrowych posiłków. Nauczycielka zachęcała ich do zadawania pytań i dzielenia się swoimi doświadczeniami na temat ulubionych owoców i zdrowych przekąsek.

              Kiedy sałatka była gotowa, dzieci z dumą usiadły do stołu, aby wspólnie skosztować efektów swojej pracy. Sałatka owocowa okazała się nie tylko zdrowa, ale i pyszna, co sprawiło uczniom wiele radości. Wspólne przygotowywanie posiłku przyniosło wiele zabawy, a uczniowie mogli na własnej skórze przekonać się, jak satysfakcjonująca może być praca zespołowa.

              Zajęcia zakończyły się wspólną degustacją oraz rozmową o tym, jak można w domu przyrządzać zdrowe przekąski. To wyjątkowe wydarzenie pokazało, że zdrowe odżywianie może być nie tylko smaczne, ale i wspaniałą zabawą.

          • "KTO SOKI PIJE, TEN DŁUGO ŻYJE!"
            • "KTO SOKI PIJE, TEN DŁUGO ŻYJE!"

            • Wszyscy dobrze wiedzą jakie bogate w witaminy są soki owocowe. Warto pomóc dziecku polubić je. Soki to nie tylko doskonałe źródło witamin i cennych składników, ale pyszniejsze są niż słodycze. Przekonaliśmy się o tym dzisiaj, podczas robienia i picia soków przez dzieci z grupy Ananaski.

              Dzieci pełne zainteresowania i ciekawości przystąpiły do mycia owoców, później już pozostało wrzucenie ich do wyciskarki i sok gotowy. Degustacja zachęciła dzieci do sporego wypicia soku. Wszystkim bardzo smakował, ponieważ wykonany był przez dzieci, bez cukru i konserwantów. Dodam, że ciekawe było smakowe zestawienie owoców wymyślone samodzielnie przez dzieci. Nic nie zastąpi dawki witamin jak owoce, w dodatku zrobione własnoręcznie...

              Degustacja była udana, bezpieczeństwo zapewnione i dużo radości z wykonanej pracy.

          • "OD ZIARENKA DO BOCHENKA"
            • "OD ZIARENKA DO BOCHENKA"

            • We wtorek pierwszego października uczniowie klasy 3b mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowej lekcji, poświęconej tradycyjnemu procesowi wytwarzania chleba. Temat "Od ziarenka do bochenka" miał na celu przybliżenie dzieciom wszystkich etapów produkcji tego podstawowego i ważnego produktu spożywczego – od momentu zasiania ziarna, przez jego zbiory, aż po wypiek aromatycznego bochenka chleba.

              Lekcja rozpoczęła się od prezentacji multimedialnej, podczas której dzieci poznały różne rodzaje zbóż, takie jak pszenica, żyto czy jęczmień, które są wykorzystywane do produkcji mąki. Następnie omówiono kolejne etapy mielenia ziaren na mąkę, wyrabiania ciasta i pieczenia chleba.

              Głównym punktem zajęć była degustacja różnych rodzajów chleba. Dzieci mogły spróbować chleba pszennego, żytniego, orkiszowego oraz wieloziarnistego. Każdy z chlebów miał inną strukturę, smak i zapach, co wzbudziło duże zainteresowanie uczniów. Podczas degustacji rozmawiano o różnicach w smaku i konsystencji, a także o wartościach odżywczych każdego rodzaju pieczywa.